خسارت حملات آمریکایی‌ها به زیرساخت‌های آب هرمزگان بالغ بر ۸ همت

۶ بازديد

خسارت حملات آمریکایی‌ها به زیرساخت‌های آب هرمزگان بالغ بر ۸ همت

آبفا هرمرگان
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از وارد شدن ۸ هزار میلیارد تومان خسارت به تأسیسات آب شرب استان خبر داد و اعلام کرد با وجود تخریب برخی مراکز حیاتی، روند تأمین آب در بیشتر مناطق به حالت عادی بازگشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان در جمع خبرنگاران به تشریح خسارت حملات گسترده آمریکایی ها به زیرساخت‌های آبی هرمزگان پرداخت و گفت: بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان خسارت در جنگ به تأسیسات آب شرب استان وارد شده است.
به گزارش آوای نخلستان، عبدالحمید حمزه پور افزود: استان هرمزگان در جنگ رمضان به عنوان خط مقدم نبرد با دشمن آمریکایی صهیونی به یکی از کانون‌های اصلی درگیری تبدیل شده بود و تروریست های آمریکایی تنها به حمله به مدرسه و منازل مسکونی مردم بسنده نکرد؛ بلکه بارها زیرساخت‌های حیاتی آب از جمله آب‌شیرین‌کن‌ها را که نقش اساسی در تأمین حیات مردم دارند، هدف قرار داد؛ اقدامی که بر اساس مبانی بین‌المللی، مصداقی آشکار از جنایت محسوب می‌شود. حتی در شرایطی که سراسر کشور درگیر تنش‌ها بود، هرمزگان همچنان در معرض تبادل آتش قرار داشت و در تازه‌ترین حملات، زیرساخت آبی شهرستان سیریک نیز مورد هدف قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهار داشت: با وجود ادعاهای دشمن درباره رعایت حقوق بشر و عدم هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی، برخی تأسیسات آب شرب استان به‌طور مستقیم مورد حمله قرار گرفت و خسارات سنگینی بر جای گذاشت.
مهندس حمزه پور با اشاره به تخریب کامل آب‌شیرین‌کن قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین تأسیسات تأمین آب این جزیره افزود: این مرکز که تأمین‌کننده آب شهرها و روستاهای قشم بود، به‌طور کامل از مدار خارج شد. همچنین آب‌شیرین‌کن‌های جزایر بوموسی، تنب بزرگ و کوچک و فارور و نیز مخزن ذخیره آب شرب جزیره لارک از دیگر اهداف این حملات بودند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: در آخرین اقدام نیز منبع ذخیره و توزیع آب شهرستان سیریک مورد حمله قرار گرفت که در مجموع، این اقدامات حدود ۸ هزار میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های آبی استان وارد کرده است.
وی با تأکید بر اهمیت حیاتی تأمین آب برای مردم این مناطق خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از وقوع حملات، نیروهای عملیاتی در کوتاه‌ترین زمان وارد عمل شدند و اقدامات لازم برای تأمین منابع جایگزین و رفع مشکلات انجام شد؛ به‌طوری‌که در اکثر مناطق، خدمات به حالت عادی بازگشته و مشکلی وجود ندارد. به گفته وی، تنها در جزیره قشم روند بازسازی به‌طور کامل به پایان نرسیده، اما در همان ساعات اولیه، پنج هزار مترمکعب ظرفیت جدید آب‌شیرین‌کن جایگزین شد و برنامه‌ریزی لازم برای جبران کامل ظرفیت از دست‌رفته طی دو ماه آینده در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان همچنین با اشاره به خسارات واردشده در بندرعباس گفت: بر اثر موج انفجار، برخی خطوط اصلی انتقال آب دچار آسیب شد که به‌سرعت ترمیم شد. همچنین شکستگی‌هایی در تصفیه‌خانه آب بندرعباس به وجود آمد که آن نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شد و در مجموع حدود ۵۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های آبی این شهر وارد شد.
مهندس حمزه پور در ادامه با اشاره به نام‌گذاری هفته صرفه‌جویی در مصرف آب از ۲۵ تا ۳۱ خرداد با شعار «آب، سرمایه مشترک» افزود: با توجه به شرایط اقلیمی کشور و کمبود منابع آبی، مدیریت مصرف آب یک ضرورت جدی است و مردم باید در مصرف آب شرب که با هزینه‌های فراوان تأمین می‌شود، صرفه‌جویی کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تأکید کرد: استان هرمزگان به‌عنوان یکی از کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور، بیش از سایر مناطق نیازمند همراهی مردم در مدیریت مصرف آب است و علاوه بر بخش خانگی، در حوزه‌های کشاورزی و صنعت نیز باید به آب به‌عنوان یک سرمایه ملی نگاه شود و مصرف آن به‌صورت اصولی مدیریت شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.